Sajak-Sajak Prayoga Adiwisastra

 PANDAN


Satutas sapeuting jeput dirungrum rangkulan hujan,

beueus kekecapan renung dina paroman pandan.

Sedeng urat-uratna terus manjangkeun katineung,

basa sora sit uncuing nguniangkeun kakeueung.

 

Aya nu ngalangkang dina genclang ibun, jeung hujan

: ramo-ramo salira nu leukeun metikan daun pandan.

Tuluy lalaunan ibun milepas muru langit pangiuhan,

kawas sukma salira nu diseuseup kalanggengan.

 

Karasa keclak cimata dipedar langit haleungheum,

keclak-keclakna maseuhan sagunduk taneuh beureum.

Bet kaambung nyambuang seungit daun pandan,

sabot rupaning rampé diawurkeun kana kuburan.

 

2013

 (Dimuat dina Tabloid Galura Taun 2014)



KAYAMBANG


Teuing ku sok barieukeun.

Léngkah diulinkeun gupay deungeun.

Kayambang angkleung-angkleungan,

nunutur riak wahangan.

 

Antara parung kangungun,

jeung babantar nu alum,

kalah tangtungan umpal-umpalan

disimbeuhan ungkara karémpan.

 

Nu kapalidkeun umpalan,

biheung deui héman mulang.

Kayambang angkleung-angkleungan,

kabandang muntir ulekan.

 

2013

(Dimuat dina Tabloid Galura Taun 2014)



PANGGUNG


Aya nu ngolébat rerencepan,

luhureun panggung nu parongpong,

ngalalakonkeun carita sempalan

tina galur takdir nu kari sapotong.


Sepi lir aktor utama nu ngalalakon

lebah adegan puncak sajak,

laju ngaharéwos halon:

aya mangsana takdir urang disasaak.


Horéng panggung ukur pangreureuhan

antara pirang-pirang lalakon sempalan,

turta genclang cipanon nu ngembeng

dina kalang takdir nu langgeng.


2014

(Dimuat dina Majalah Manglé No. 2499)



INSTAGRAM


Dina layar nu samar-samar,

taya deui nu kudu jadi kakelar.

Paguneman urang sakadar imaji,

meuraykeun jarak jeung wanci.


Kolase lir waktu nu getas.

Boa anjeun narcissus nu melang

kalangkang lalaunan tuluy laas

mangsa talaga teu deui ngagenclang.


Sedeng anjeun terus tumanya

ka manéhna nu paromanna sakarupa.

Sedeng anjeun terus tumanya,

tapi manéhna teu nyarita.


2014

(Dimuat dina Majalah Manglé No. 2499)



ORIGAMI

 

Padahal sakadar nilepan kertas 

jadi rarangka manuk kirigami.

Tuluy nyipta-nyipta sajodo japati

eunteup dina dahan mangsa lawas.


Tapi jangjangna regas lalaunan.

Laju sadrah diulinkeun hiuk angin.

Horéng sajarah sakadar wangwangan

nu dirakrak mirupa origami.


Naon deui nu kudu jadi kawaas

salian ti samarna ilusi?

Mangsa lawas nu ngayakas

salawasna moal mulang deui.


2014

(Dimuat dina Majalah Manglé No. 2499)



GRAMOFON

: Syiria


Di antara ruruntuk kota,

ukur hiji gramofon nu nyésa.

Kawas harepan nu jadi

pamuntangan hiji-hijina.


Di juru kamar, kapireng musik 

terus héman ngagalindeng.

Lagu gambus jeung hadroh 

nu nyamunikeun kakeueung.


“Di dieu, Abi, kaadilan sakadar

lapar nu diganjel ku sagelas sabar.”


Dina ranjang nu regas,

hiji lalaki masih neuteup

témbok kamar nu burakrakan.

Kawas suku jeung peujit mayit 

nu arucutan di sisi jalan.


Boa taya nu percaya, dua poé ti harita,

taya nu bisa nepungan manéhna.

     

2019

(Dimuat dina Majalah Manglé No. 2763 Edisi 2-8 Januari 2020)



SISYPHUS


Manéhna nyunyurung batu

ka mumunggang gunung,

saméméh digulutukkeun,

ngagiles taneuh di landeuh.


(Lir anak ucing

nu latihan, ngulinkeun 

bola di buruan)


Sabab manéhna percaya,

mangsa geus sawawa,

manusa baris silih giles

jeung sasamana.


(Manéhna terus nyunyurung batu)


2019

(Dimuat dina Majalah Manglé No. 2763 Edisi 2-8 Januari 2020)




No comments

Powered by Blogger.